من یک زنم
...زنی تشنه عشق و بوسه و زندگی
Thursday, March 17, 2011
-وقتی‌ حسش نیست، نیست دیگه..حالا تو هی‌ زور بزن که حس بسازی...نمیاد.

-آدم‌ها چقدر به هم شبیهن، اینجاست که به ناخود آگاه مشترک ایمان میارم اساسی‌ از نوع اثنا اشری. یک همکار چینی‌ دارم. میگفت داره خودش رو برای سال نو آماده میکنه. دیدم توی این صورت گرد و قلمبه، خنده موج میزانه، اصلا روی صورتش خط افتاده و چشمهاش ناپدید شده. پرسیدم ببینم وقتی‌ سال نو میشه دلت نمیخواد کشورت بودی. یکهو حالش تغییر کرد گفت من اینجا دو بار به حد مرگ دلم تنگ میشه، یک بار وقتی‌ سال نو مسیحی‌ هست، یک بار هم سال نو چینی‌. میگه به خودم میگم همه ممکنه یک بار دیپرشن بگیرن اما من خارجی‌ بی‌ کس و کار، دوبار. از تعجّب دهنم باز مونده، حتا فکرش رو هم نمیکردم که این چینی‌ صورت گرد خنده به لب هم همین حس رو نسبت به سال نو داشته باشه. سعی‌ مکنم زیاد ماجرا رو دراماتیک نکنم، حتا جواب کلیشه ایه "من هم همینطور" رو برای خودم نگاه میدارم، اما کلی‌ تو فکر فرو میرم.

-عدس‌ها بلند شدن، مامان کلی‌ ازشون مراقبت میکنه. پخششون کرده توی دو تا ظرف گرد، رفته روبان سبز هم خریده تا سفره سبز درست کنه. بودنش توی خونه خیلی‌ لذت بخشه، من رو که از فکر‌های زیادی بیرون میاره، می‌کشدم به دنیای دور و برم. وقتی‌ کنار هم هستیم، یکریز حرف می‌زنیم. من کلی‌ پرسیدنی دارم و و هم کلی‌ گفتنی.

-برای همه مون سالی‌ پر از شادی آرزو می‌کنم، سالی‌ با بوی آزادی، کمی‌ هوا برای ریه‌های خفه شدمون، کمی‌ صدا برای گلوهای بریده مون، کمی‌ دل‌ خوش، لقمه‌ای نان، سفقی، بالاپوشی، کمی‌ انسان بودن، ذره یی عشق، یک دل‌ دریایی.

-خفه شدیم از بس آرزو کردیم...به هیچ جا هم نرسید...بجنبید...دیره.
14 Comments:
Anonymous جمیل said...
سال خوبی هم برات ارزومندم گرچه حال و اوضاع خودم درب و داغوونه ولی امیدوارم سبز و خرم باشی

Anonymous Aria Lonely said...
میدونی میترسم
راست گفتی
ترس هست
از اینکه اون شونه رو پیدا نکنم با همه اون کارهایی که گفتی و بعد ضرر هم کرده باشم
از اینکه هی دست این و اون باشم و آخرش هیچ
ترسیده شدم از آدمها
کم ندیدم و نشنیدم و نکشیدم آخه
خفه گشتم از بس آرزو کردیم واقعا
چه خوب گفتی
کی میخواد تحقق پیدا کنه پس آرزوها

Anonymous Aria Lonely said...
یعنی الان تو شونت رو پیدا کردی ؟
این کارها رو کردی و فایده داشت و پیدا کردی
همون که میخواستی رو ؟
روندش دقیقا چی بوده ؟
چطوری میفهمی که این همون که میخواستی هست ؟
از کجا معلوم ...
...

Anonymous shokolate talkh said...
mamanet oomad pas,cheshmat roshan.
manam delam omid mikhad.

Blogger آریا تهم said...
وقتی حس آدم بره دیگه رفته . امکان نداره کسی بتونه دوباره بسازتش . در مورد خارپشت دریایی هم مطمئن نیستم اسم علمی یا جانور شناسیش همین باشه اما میدونم که اگر تو دریاو نزدیک سواحل مرجانی احساس کردی یه چیزی پات رو زد و احساس سوزش داشتی که اذیتت میکرد باید روش اون کار رو بکنی . فکر میکنم به خاطر خاصیت غلیایی ادرار باشه که مثلا اسیر اسیدی زهر رو خنثی میکنه . اما من منظورم صرفا این نبود . دقیقا همونطور که گفتی خیلی چیزها شاکمل این قضیه میتونه باشه. خیلی دردها . خیلی زخمها

Anonymous زن قجری said...
چقدر کیف می‌ده نگاه کردن این عدس‌ها که چه‌جوری سبز می‌شن! من هیچوقت ندیدم:(

Blogger Mojtaba Safari said...
به به عجب آرزوهای خوبی! سال نو تو هم مبارک هستی به همراه بهترین آرزوها...

Anonymous Aria Lonely said...
ممنون
درست بودن خیلی حرفهات
میدونی شاید چون هر کسی رد شده از کنار خونه من بدون متلک رد نشده تا حالا
هر کسی خواسته تصاحب کنه
حس مالکیت داشته
هر کسی بوده وقتی باید خفه میشده زر زده و وقتی زر بزنه خفه بوده
وقتی باید میبوده نبوده و وقتی باید تنها میزاشتتم ولم نکرده
واسه اینه که نشده و نتونستم و به دلم ننشسته
مشکل اینه که من دقیقا تو حوادث دنیا هستم
وسطش

Anonymous shokolate talkh said...
eydet mobarak,saale khoobbi dashte bashi doostam.

Anonymous آنا said...
آره . آرزوهای من هم هر سال آب میره . نمی دونم دلیلش رشد منطقه؟ به ریش خودم خندیدنه؟ به ریش خدا خندیدنه ؟ یا دلیلش ریش کثیف یک عده معلوم الحاله . خلاصه هستی جان ، آرزوی بیخود نخ نما نمی کنم . همین که هفت سینی باشه و مادری که کمی خاطره و خیلی عشق با خودش آورده ، بسه .پلو ماهی هم باشه فکر کنم برای نود خورشیدی ایرانی جماعت کافیه

Anonymous بهاره said...
ما هم همین آرزوها...واقعا امیدوارم که سال خیلی خوبی باشه...

Anonymous بدون امضا said...
عيدت مبارك.

Anonymous ابرپیما said...
سال نو مبارک هستی جان.امیدوارم این آرزوهای قشنگ برآورده بشه.

سلام . من که یه هفته مونده به عید برگشتم و سبزه م درست نشد . آخرشم رفتم یه گلدون خریدم که فکر کنم پونه ی کوهی بود و به جای سبزه گذاشتمش . سالمون خوب باشه واسه همه !