من یک زنم
...زنی تشنه عشق و بوسه و زندگی
Thursday, June 11, 2009
تلویزیون دانمارک خودش رو با انتخابات ایران خفه کرده. هر شب گزارش‌های بی‌ بی‌ سی‌ در مورد ایران، فیلم مستند از زندگی‌ فرح دیبا، فیلم‌های کوتاه از خیابان‌های ایران و مردم. جالب تر از همه برای من راستش ظاهر پسر‌ها و دختر هاست. شاید احمقانه باشه اما من به شخصه به حدی خودم رو از این تیپ‌ها دور حس می‌کنم که نمیتونم کوچکترین ارتباطی‌ بین خودم و اون‌ها ببینم. پسر‌های که بیشترشون، یا حداقل اونها که باهاشون مصاحبه میشه، لوس حرف میزنن و دختر‌های که یک جمله میگن و هر هر خنده سر میدن. هیچ چیز به نظر جدی نیست. کسی‌ محکم حرف نمیزنه و وقتی‌ گزارش گر ازش میپرسه چرا به موسوی رای میدی نمیتونه یک دلیل درست بیاره. یکی‌ میگفت خوب...مثلا برای حجاب دیگه، چون از حجاب خسته شدیم و بعد خنده دنبال حرفش. یکی‌ دیگه میگفت: چون میخواهیم فقیر نباشه کشورمون! سومی‌ گفت چون گرونیه و حلقه گرونه نمی‌تونیم ازدواج کنیم! گزارشگر پرسید یعنی‌ میخواهی‌ ازدواج کنی‌ و نمیتونی‌؟ طرف گفت: نه بابا شوخی‌ کردم! گزارشگر هم بعدش خفه شد. توی بیشتر بلاگ‌ها هم که میخونی از این نوشتن که مردم بهانه پیدا کردن برای جشن! راستی‌ اینجوریه؟ قضاوت من و امثال من از روی گزارش‌های اینطرفه و اصل نیست، شما که اونور هستید و خودتون با پوست و گوشت حس می‌کنید، بنویسید که آیا همه همینقدر دلقک هستن که ما اینجا توی گزارش‌های تلویزیونی از ایران میبینیم و یا اینها دلقک‌ها رو به ما نشون میدن و حسابی‌‌ها رو برای خودشون نگاه دارن؟؟!
7 Comments:
Anonymous Anonymous said...
I live in USA,but I can assure you,nobody is a CLOWN in Iran,If you donot understand them at least be polite.I live in Sweden for long time and I am familiar with the north Europe culture,by your Post everybody think Danish people are the most elegant and elite people on the earth.

Anonymous bahar said...
شاید بهانه ای بود برای شادی کردن و با هم بودن ، اما فقط این نبود ،
ما چهار سال تحقیر شدیم و این روزا به خیابونا اومدیم که بگیم دیگه نمی خوایم تحقیر شیم
و به هم احترام گذاشتیم و با هم در مورد نظراتمون حرف زدیم
و یه بار دیگه یادمون اومد که ما همه ایرانی هستیم و این از همه چیز مهم تره

Blogger Hasti.N said...
This comment has been removed by the author.

Blogger Hasti.N said...
تمام دنیا انتخابات ایران رو به شدت جدی میگیرن و من هم به عنوان یک ایرانی‌ و نه یک دنمارکی، انتظار دارم وقتی‌ خبرنگار خارجی‌ یا ایرانی‌، از یک پسر یا دختر ایرانی‌ نظرش رو میپرسه، با جدیت جواب بده و مسخره بعضی‌ در نیاره تا منی‌ که اینجا هستم و امکان ندارم از نزدیک نظر مردم رو بپرسم، بفهمم این طرف چی‌ می‌خواد. درخواست زیادی هم نیست و مطمئن باشید من هم به اندازهٔ شما ایرانی‌ هستم و این درخواست هیچ ربطی‌ به مردم شمال اروپا نداره! خوبه که مردم خوشن اما کمی‌ جدیت توی مسائل جدی لازمه.

Anonymous Anonymous said...
این پسر دختر های لوس که می گی اینجا زیادن ولی تعداد کسانی که انتخابات و انتخاب نکردن و انتخاب نشدن پینوکیو برایشان مهم است از این جوانکها خیلی بیشتر است.البته آنها هم تقصیری ندارند وقتی در جامعه ای مطالعه و تحقیق یک اصل به شمار نمی آید این جوانها چه جایی برای رشد فکری دارند؟

Blogger ideh said...
hasti aziz salam
dar morede post et bayad begam ke na inja kheilia midonan chera raay midan va masale barashon kheili jeddie,bekhatere hameie moshkelati ke in 4sal dashtand,doroste ke az tarafi energiashono takhlie mikonan toie in zaman ke khob azadi daran ke ghablan nadashtan va zood ham tamom mishe vali khoshbakhtane ya badbakhtane ma jaameii beshedat siasi darim bekhatere hameie balahaii ke be saremon omade va mardom kamelan dar jarianat siasi hastand va kamelan siasi.va inke khabarha aksaran so giri darand,behtare be 1manbae ektefa nakoni.
tozihesh sakhte bayad bod va did.
shad bashi

نمی دونم شما چی دیدی و چی شنیدی فقط اینجا جمعه شب کودتا شده و ماها همینجور موندیم یه عده مون اقسرده شدیم یه عده مون تو خیابونا داد می کشیم
سلام

فیلم
Bread and roses
رو دیدی؟ چطور بود؟ خوشت اومد؟